REKLAMA
Znaleziono 10000 wyników
Rynek powierzchni biurowych w Warszawie w II kw. 2021 rokuartykuł
Pokaż artykuł
Rynek powierzchni biurowych w Warszawie w II kw. 2021 roku
Jak będą wyglądać biura, gdy skończy się pandemia? Na warszawskim rynku biur, po pięciu kwartałach k...
Rynek powierzchni biurowych w Warszawie w III kwartale 2021 rokuartykuł
Pokaż artykuł
Rynek powierzchni biurowych w Warszawie w III kwartale 2021 roku
Polska Izba Nieruchomości Komercyjnych (PINK) publikuje zagregowane dane dotyczące warszawskiego ryn...
Rynek powierzchni biurowych w Poznaniu po trzech kwartałach 2023 r.artykuł
Pokaż artykuł
Rynek powierzchni biurowych w Poznaniu po trzech kwartałach 2023 r.
Zasoby biurowe w Poznaniu od początku roku powiększyły się o 32 400 mkw. W budowie znajduje się nieco ponad 69 000 mkw. powierzchni, co jest najwyższym wynikiem spośród rynków regionalnych. Zgodnie z uwzględnionymi przez deweloperów harmonogramami, projekty będą sukcesywnie finalizowane jeszcze w 2023 roku oraz dwóch kolejnych latach.
Rynek powierzchni magazynowych w Polsce z wynikami jak przed pandemiąartykuł
Pokaż artykuł
Rynek powierzchni magazynowych w Polsce z wynikami jak przed pandemią
Na koniec września 2023 roku zasoby rynku magazynowego wyniosły 31,1 mln mkw., powiększając się w ciągu roku o 13,4%. Mimo to, zarówno deweloperzy w przypadku nowej podaży, jak i najemcy w ramach popytu odnotowali gorsze wyniki względem poprzednich badanych okresów.
Rynek powierzchni biurowych w Łodzi po I połowie 2023 r.artykuł
Pokaż artykuł
Rynek powierzchni biurowych w Łodzi po I połowie 2023 r.
W pierwszej połowie 2023 roku łódzki rynek biurowy powiększył się o jeden niewielki obiekt. Deweloperzy pozostają jednak stosunkowo aktywni, co przełoży się na zdecydowanie większą podaż nowoczesnej powierzchni biurowej w 2024 roku.
Warszawski rynek powierzchni biurowych w I kwartale 2023 roku [RAPORT]artykuł
Pokaż artykuł
Warszawski rynek powierzchni biurowych w I kwartale 2023 roku [RAPORT]
W pierwszym kwartale 2023 r. w Warszawie nie oddano do użytku żadnego nowego projektu biurowego. Odnotowano również 40-procentowy spadek popytu na powierzchnię biurową. Jak prognozuje firma doradcza Savills, jednym z najistotniejszych wyzwań, z którymi zmagać się będą najemcy, w oczekiwaniu na odwrócenie koniunktury, będzie znaczący wzrost kosztów eksploatacyjnych, który wyniesie od 30 do 60 procent w zależności od rodzaju i specyfiki obiektu.
Województwo Zachodniopomorskie na fali rozwoju, rośnie rynek powierzchni magazynowo-logistycznej artykuł
Pokaż artykuł
Województwo Zachodniopomorskie na fali rozwoju, rośnie rynek powierzchni magazynowo-logistycznej
Ostatnie lata to okres dynamicznego rozwoju kluczowych inwestycji infrastrukturalnych na terenie Pomorza Zachodniego, które znacząco poprawiły dostępność komunikacyjną regionu i jego potencjał inwestycyjny. Na fali tych zmian rozwijał się też lokalny rynek projektów magazynowych, którego zasoby od 2016 roku wzrosły aż sześciokrotnie.
Rynek powierzchni magazynowych wyhamował, ale nadal jest w cenie [RAPORT]artykuł
Pokaż artykuł
Rynek powierzchni magazynowych wyhamował, ale nadal jest w cenie [RAPORT]
Analizując dane zawarte w raporcie „At a Glance, IV kwartał 2023 roku, sektor powierzchni przemysłowo-logistycznych w Polsce” przygotowanym przez BNP Paribas Real Estate Poland, wyniki popytu i podaży zanotowały spowolnienie, jednak nadal są na dobrym poziomie. Na koniec 2023 roku zaobserwowano wzrost wskaźnika pustostanów i czynszów. Na popularności będą zyskiwać magazyny miejskie i obiekty szyte na miarę potrzeb najemców.
Mniej nowej powierzchni i renegocjacje umów – rynek powierzchni biurowych w Warszawie w III kwartale 2023 rokuartykuł
Pokaż artykuł
Mniej nowej powierzchni i renegocjacje umów – rynek powierzchni biurowych w Warszawie w III kwartale 2023 roku
Jak wskazuje najnowszy cykliczny raport BNP Paribas Real Estate Poland „At A Glance – III kwartał na rynku biurowym w Warszawie” w analizowanym okresie przybyło niewiele powierzchni biurowej. Luka podażowa jest wyzwaniem dla najemców, którzy mając coraz bardziej ograniczony wybór, skłaniają się do przedłużania umów. Jednocześnie w stolicy spadł wskaźnik pustostanów oraz nie zmienił się istotnie poziom czynszów w porównaniu z poprzednim kwartałem. Na znaczeniu zyskują biura elastyczne oraz biura z recyklingu.
Rynek Podgórski 1inwestycja
Pokaż inwestycję
Rynek Podgórski 1
Kraków, Podgórze, Rynek Podgórski 1
Rynek Główny 18inwestycja
Pokaż inwestycję
Rynek Główny 18
Kraków, Śródmieście, Rynek Główny 18
Rynek Główny 25inwestycja
Pokaż inwestycję
Rynek Główny 25
Kraków, Śródmieście, Rynek Główny 25
Dobre otwarcie roku na polskim rynku nieruchomości handlowych [RAPORT]artykuł
Pokaż artykuł
Dobre otwarcie roku na polskim rynku nieruchomości handlowych [RAPORT]
Jak wynika z najnowszego raportu przygotowanego przez międzynarodową firmę doradczą Cushman & Wakefield, sektor nieruchomości handlowych zanotował w Polsce wyjątkowo dobry początek roku. W pierwszym kwartale oddano do użytku ponad 100 000 mkw. powierzchni, a rynek czeka na szereg otwarć nowych obiektów handlowych o łącznej powierzchni 300 000 mkw.
Inwestorzy poszukują bezpiecznych projektówartykuł
Pokaż artykuł
Inwestorzy poszukują bezpiecznych projektów
Wysokie koszty finansowania inwestycji oraz inflacja, która negatywnie wpływa na koszty budowy i rentowność projektów przyniosła spadek aktywności inwestycyjnej niemal we wszystkich sektorach rynku nieruchomości w Polsce. Na działania podejmowane przez inwestorów bezpośrednio przekłada się też kondycja, w jakiej znajdują się poszczególne segmenty rynku. W ostatnim czasie najmocniej wyhamował rynek biurowy. Zarówno pod względem inwestycyjnym, jak i popytowym zwolnił również sektor magazynowy.
Nowy trend na rynku parków handlowych w Polsceartykuł
Pokaż artykuł
Nowy trend na rynku parków handlowych w Polsce
Na przestrzeni ostatnich lat parki handlowe rozwijały się głównie w rozmiarach zazwyczaj nie przekraczających 5 000 mkw. Funkcjonowały jako dopełnienie już istniejącej oferty handlowej lub powstawały w mniejszych miastach, często będąc pierwszym obiektem handlowym o nowoczesnym charakterze – pisze w komentarzu Artur Czuba, Associate Director, Investment, Avison Young.
Raport JLL: Umiarkowany optymizm na rynku nieruchomości handlowych w Polsceartykuł
Pokaż artykuł
Raport JLL: Umiarkowany optymizm na rynku nieruchomości handlowych w Polsce
Jak wynika z nowego raportu JLL, całkowita budowana powierzchnia handlowa w Polsce wynosiła na koniec I kwartału 387 tys. mkw., z czego 69 proc. stanowiły parki handlowe. Prawie 94 tys. mkw. powstawało natomiast w ramach centrów handlowych. Największe z nich to remontowana łódzka Sukcesja, otwarta w kwietniu bełchatowska Bawełnianka oraz Galeria Goplana zlokalizowana w Lesznie. Procentowo najmniej powierzchni powstawało w ramach formatu convenience retail.
[Polska] Koniunktura ekonomiczna sprzyja ekspansji najemcówartykuł
Pokaż artykuł
[Polska] Koniunktura ekonomiczna sprzyja ekspansji najemców
Według najnowszej publikacji Savills, międzynarodowego doradcy na rynku nieruchomości, zasoby nowocz...
W pierwszym kwartale 2023 roku w Polsce przybyło 12 obiektów handlowychartykuł
Pokaż artykuł
W pierwszym kwartale 2023 roku w Polsce przybyło 12 obiektów handlowych
Rynek handlowy ma za sobą dobre otwarcie roku. W pierwszych trzech miesiącach br. przybyło 107,4 tys. mkw. powierzchni zakupowej w postaci 12 obiektów. Są to głównie parki handlowe o powierzchni do 10 tys. mkw., choć nie zabrakło większych projektów – wynika z najnowszego raportu CBRE. Wśród najemców najszybciej przybywa dyskontów niespożywczych. Rozwijają się także obiekty wielofunkcyjne, tworzące miejsca spotkań, w których zakupy są jedną z funkcjonalności. W budowie pozostaje 362,3 tys. mkw. przestrzeni handlowej, która zasili głównie mniejsze miejscowości.
[Poznań / Gdynia] Dwie nowe lokalizacje TK Maxx w Polsceartykuł
Pokaż artykuł
[Poznań / Gdynia] Dwie nowe lokalizacje TK Maxx w Polsce
Sieć sklepów TK Maxx otworzy dwa nowe sklepy w Poznaniu i Gdyni. W Poznań City Center firma wynajmie...
Do Polski zamierzają wejść nowe marki handlowe [RAPORT]artykuł
Pokaż artykuł
Do Polski zamierzają wejść nowe marki handlowe [RAPORT]
Polskim rynkiem handlowym niezmiennie interesują się nowe marki, co znajduje odzwierciedlenie w kilku debiutach. Do kolejnych wejść mogą zachęcić coraz lepsze wyniki po stronie sprzedaży detalicznej, rosnąca odwiedzalność centrów handlowych, a także wyższe obroty, na które negatywny wpływ przestała mieć inflacja.
REKLAMA